گزارش برنامه قله غلام اشتر

تاریخ انتشار: جمعه 30 مهر 1400 ساعت 05:30
بخش: -

⭕گزارش برنامه قله غلام اشتر به ارتفاع 2890متر

🔹️روز جمعه مورخ 30/7/1400 به مناسبت روز کوهنورد و هفته تربیت بدنی،ساعت 5:30A.M  صبح از فلکه پارک به سمت تربت جام حرکت کردیم.
🔹️ساعت 8:15 وارد منطقه شدیم، هوا بسیار سرد بود و باد سردی می ورزید. بعد از صرف یک صبحانه مغذی از طرف سرپرست.
🔹️در ساعت 8:45 دقیقه حرکت کردیم.
مسیر حرکت ما پر از زیبایی های طبیعی  از قبیل زرشک جنگلی، درختان ارس، مه گرفتگی ها و ... بود. فرصت عالی برای عکاسی در طبیعت وجود داشت. هوای ابری حاکم بر دره، یک حس لذیذی از سرما و گرما به ما می داد. آفتاب نرمی گاه گاه صورت مان را نوازش می کرد. صدای پرندگان، خوف سکوت منطقه را می شکست. خاک سرخ نرم، عطر خوش درختان ارس،نسیم سرد ملایم و همه ی این ها، جای خالی هر چیزی را پر می کرد.
🔹️قله غلام اشتر به دلیل مسیر طولانی و بدون پا کوب کمتر مورد پیمایش قرار میگیرد و در مجاورت قله کلیلاغ قرار دارد به همین دلیل از پوشش گیاهی عالی و بسیار بکری برخوردار است.
🔹️بعد از مقداری پیمایش دره، شروع به بالا رفتن کردیم. ابرهای مه آلود کم کم داشت دره های اطراف ما را پر می کرد. به نوعی شبیه یک دیگ بخار شده بود که ما وسط آن قرار داشتیم.
صعود را با همه شگفتی های طبیعت ادامه دادیم
🔹️ ساعت 12:15 همه همنوردان به قله رسیدند
 عکس ها را یکی پس از دیگری گرفتیم و بعد از کمی استراحت ساعتی در کنار سنگ ها، با صدای گرم یکی از همنوردان جان، شروع به فرود کردیم.
هوا در موقع برگشت کمی سرد شده بود. ما تصمیم گرفتیم که از دره پایین بیاییم. مناظر داخل دره خیره کننده بود.
🔹️ حدود ساعت 3:30p.m داخل دره، برای صرف ناهار مستقر شدیم. چای آتیشی و غذاهای متنوع دوستان و دلی گرسنه، خوشمزه ترین لحظات را برای ما رقم زد.
🔹️سپس ساعت 4:15 به سمت خودرو حرکت کردیم.
و ساعت 5:15 به مشهد رسیدیم
ضمنا ترک مسیری که ما برای صعود و فرود در نظر گرفته بودیم توسط سرپرست برنامه طراحی شده بود که بسیار زیبا و چالش برانگیز بود
با آرزوی سلامتی و برقراری بر تمامی همنوردان و عزیزان.